تداوم برنامه‌های نوروزی ماهشهر تا آخر فروردین

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر گفت: برنامه فرهنگی شب‌ها که شاملجشن عیدانه  از ۲ فروردین شروع و تا آخر فروردین ماه هم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سارا عبادی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر بیان داشت: مسابقه، موسیقی محلی، اجرای طنز با دعوت از شخصیت های تلوزیونی، مسابقات آشپزی و نقاشی کودکان در کنار چهره آرایی کودکان از جمله برنامه های ایام نوروز است.

وی افزود: این برنامه ها در شهر ماهشهر، بندرامام و چمران برگزار و در کل شهرستان ۱۴ سفره هفت سین در شهرستان داریم؛ 2 سفره در میراث فرهنگی مهیا و آن ها را در دریاچه نمک و فرمانداری نصب کردیم و مابقی را نیز شهرداری ها و پتروشیمی ها برای سطح شهر انجام دادند.

عبادی ادامه داد: ماهشهر با ۸۳ کیلومتر راه آبی با خلیج فارس بزرگترین قطب گردشگری آبی در کشور محسوب می شود و 2 سفره هفت سین شناور هم در خور و روی آب داریم که ایده جدیدی بوده و جزو برنامه های شاخص نوروزی است و تور دریایی در پارک ساحلی مجیدیه کشتی و در خور سیف قایقرانی و جت اسکی را داریم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر یادآور شد: مجموعه گردشگری نمک بیش از ۲۰ نوع ورزش های آبی را در دریاچه نمک دارد که از آن جمله می توان به جت اسکی، قایق سواری کودکان و بزرگسالان، اسکی روی آب اشاره کرد؛ در حاشیه این برنامه ها همچنین نمایشگاه صنایع دستی و اقوام هم برگزار شده است.

عبادی عنوان داشت: اداره بنادر و دریانوردی برنامه های فرهنگی روزانه از ساعت 8 صبح تا ۱۲ ظهر دارد؛ تور گردشگری، بازدید از بندر و اسکله ها، کشتی های غول پیکر و انتهای بازدید هم اجرای موسیقی محلی، پذیرایی و بازدید از غرفه های ارائه صنایع دستی را برای مسافران نوروزی تدارک دیده است.

وی اضافه کرد: در ماهشهر ۱۰ هتل با تمام امکانات و ۴۱ مدرسه با ۴۲۰ کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی تدارک دیده شده است؛ از همه آن ها به صورت مستمر بازدید دارم که تاکنون مهمانان هیچ مشکلی نداشته اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر خبر داد: ماهشهر با ۸۳ کیلومتر راه آبی با خلیج فارس بزرگترین قطب گردشگری آبی در کشور محسوب می شود؛ این بندر در خوریات مثل سیف، مجیدیه و سمایلی، با کشتی مسافربری، قایق رانی، جت اسکی و انواع بازی های ساحلی و آبی امسال میزبان مهمانان نوروزی است.

عبادی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی با عنوان نوروزگاه نیز از امشب شروع می شود که برنامه اصلی چهارشنبه شب است. پخت غذا، نان، اجرای موسیقی محلی و بندری را در حاشیه آن داریم.

وی گفت: همه اعضای کمیته های ستاد مثل هلال احمر، فوریت های پزشکی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و همچنین اصناف تمام وقت در این مدت حاضر و کار نظارت را انجام می دهند.

انتهای پیام/م

رونق گردشگری در بندر ماهشهر

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.